آرایش چشم ریز و مهم‌ترین تکنیک‌های آن

آنجه در این مقاله می خوانید.

برای بسیاری از خانم‌هایی که چشمان ریزی دارند آرایش چشم ریز بسیار مهم است. با آرایش برای چشمان ریز کاری می‌کنیم که چشم‌ها درشت‌تر شوند. اما آرایش چشم ریز دارای فوت و فن و تکنیک‌های خاصی است. گاهی افراد با انجام اشتباه آن باعث ریزتر شدن چشم‌ها می‌شوند. برای این فرم چشم باید از بهترین تکنیک‌ها استفاده کنید. همچنین باید از ابزارهای متناسب با این فرم چشم استفاده شود. آرایش چشم مهمترین بخش میکاپ عروس است. با آرایش باید کاری کنیم که نواقص جزیی صورت محو شود. همچنین صورت، زیباتر بنظر می‌رسد.

آرایش چشم ریز
آرایش چشم ریز

بنابراین آرایش چشمان ریز باید چشم‌ها را درشت‌تر و کشیده‌تر کند. در صورت عدم آشنایی با این تکنیک به شما عزیزان آن را آموزش می‌دهیم تا خودتان بتوانید در خانه این میکاپ چشم را انجام دهید. همچنین آموزش انواع خط چشم برای چشمان ریز و سایه را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش آرایش چشم ریز تصویری با چندین مرحله

برای کانتور چشم ریز مراحل زیر را انجام دهید.

اصلاح ابرو قبل از آرایش چشم ریز

اصلاح ابرو قبل از آرایش چشم ریز

برای داشتن آرایشی که زیباتر باشد ابروهایتان را تمیز کنید. زیرا ابرو نقش مهمی در صورت دارد. اصلاح ابرو در چشمان کوچک سبب برجسته‌تر شدن چشم‌ها می‌شود. ابرو پهن به همه فرم صورتی می‌آید. توجه کنید که ابروهای باریک نمی‌توانند چشمان را درشت‌تر کنند.

استفاده از کانسیلر

برای آرایش چشم ریز و شروع آن از کانسیلر استفاده کنید. از کانسیلر رنگ روشن متناسب با رنگ پوستتان برای دور چشم استفاده شود. برای تیرگی زیر چشم از کانسیلر یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست استفاده کنید. در بالا و پایین و قسمت داخلی چشم از کانسیلر بر روی پوست بزنید. برای این نواحی از این محصول به صورت ضربه‌ای با پد یا براش بزنید. به هیچ عنوان پد را روی صورت نکشید. زیرا در دور چشم، چروک ایجاد می‌کند.بعد از نشستن آن بر روی پوست به سراغ خط چشم بروید.

مطلب مرتبط >>>>  اکستنشن بافت مو رنگی

چگونگی خط چشم و ترفند مهم در آرایش چشم ریز

کشیدن خط چشم دور تا دور چشم، چشمان شما را کوچک‌تر نشان خواهد داد. خط چشم برای این فرم چشم باید در ۳/۴ بیرونی پلک دیده شود. درون چشم از خط چشم یا مداد مشکی استفاده نکنید. از مداد چشم سفید و رنگ روشن برای پلک پایین و لبه داخلی چشم استفاده کنید. با این کار چشم‌ها درشت‌تر دیده می‌شود. اما از این ابزار زیاد استفاده نکنید. زیررا آرایش را مصنوعی می‌کند. اگر با این وجود باز هم طرفدار خط چشم زیر پلک هستید آن را به صورت خیلی نازک بر روی خط مژه پایین پلک بکشید.

خط چشم مناسب چشم ریز

بهترین روش خط چشم

بهترین مدل خط چشم برای آرایش چشم ریز این است که گوشه بیرونی به سمت بالا با خط چشم قوس داده شود. این کار را تا جایی ادامه دهید که شبیه یک خط مژه بلند باشد. برای این فرم چشم خط چشم را قرینه بکشید. در غیر اینصورت چشم کج به نظر می‌رسد. اگر در کشیدن خط چشم حرفه‌ای نیستید از  چسب نواری یا شابلون‌هایی که برای این کار هستند، استفاده کنید.بعد از چند بار دیگر نیازی به این ابزار ندارید و خودتان حرفه‌ای می‌شوید. برای چشمان ریز از خط چشم نازک استفاده کنید. همچنین می‌توانید از خط چشم مدادی برای محو شدن استفاده کنید.

سایه سفید

با سایه ریز برای آرایش چشم ریز سبب می‌شود تا چشم بازتر و بزرگ‌تر به نظر برسد. خط چشم سفید ملایم در گوشه داخلی چشم و ادامه خط مژه پلک پایین باعث درشت‌تر دیده شدن چشم می‌شود.

مطلب مرتبط >>>>  رنگ مو با هایلایت عروس

نحوه کشیدن سایه در آرایش چشم ریز

برای چشم کوچک و کشیده با براش یا انگشت، سایه را در مابین فاصله چشم‌ها و استخوان ابرو بزنید. با فشار دادن این قسمت، چشم‌ها عمق بیشتری پیدا می‌کنند و حالت کشیدگی خود را از دست می‌دهند. رنگ سایه باید با رنگ پوست هماهنگی داشته باشد. برای مهمانی در شب از سایه براق و روشن استفاده کنید.به طور کلی از سایه‌های رنگ روشن استفاده کنید. سایه‌های دودی و تیره چشم را کوچک‌تر و غمگین‌تر نشان می‌دهد. با سایه‌های کم رنگ مثل کرم و صورتی پشت پلک‌ها کمی بزرگ‌تر و پهن تر دیده شود. با این کار فضای بیشتری برای کشیدن خط چشم دارید.

استفاده از مژه مصنوعی یا دانه‌ای برای آرایش چشم ریز

با استفاده صحیح از مژه مصنوعی چشم‌ها درشت‌تر نشان داده خواهند شد. از مژه گربه‌ای و عروسکی برای چشمان ریز استفاده کنید. نیازی نیست کل پلک مژه داشته باشد. برای این کار وسط مژه را نصف کنید و برای هر چشم استفاده کنید. سپس از ریمل یا خط چشم استفاده کنید.

استفاده از ریمل و فرمژه قبل از ریمل

برای حالت دادن به مژه‌ها از ریمل و فر مژه استفاده کنید. این ابزار آرایشی را قبل از استفاده با باد سشوار گرم کنید تا مژه‌ها حالت طبیعی‌تری بگیرد. اما به طور دائم از این محصول استفاده نکنید. زیرا باعث شکنندگی و ریزش مژه می‌شود. حتی می‌توانید به جای آن از قاشق استفاده کنید. سپس از ریمل    برای آرایش چشم ریز استفاده کنید. ریمل باعث درشت نشان دادن چشم کوچک می‌شود. برای آرایش چشم مششکی که کوچک است از مشکی‌ترین ریمل استفاده کنید. همیشه دو بار ریمل بزنید. این کار باعث ضخیم و پر پشت نشان دادن چشم‌ها می‌شود.

مطلب مرتبط >>>>  فیشیال و پاکسازی پوست در شهرک غرب

هایلایت زیر ابرو

برای آرایش چشم ریز مشکی از هایلایتر زیر استخوان ابرو استفاده کنید. این کار سبب گیرایی چشم‌ها می‌شود. از هایلایتر پودری یا میع می‌توانید استفاده کنید.

محو کردن سیاهی زیر چشم برای آرایش چشم ریز

محو کردن سیاهی زیر چشم تاثیری در درشتی چشم ندارد. اما تیرگی آن باعث ظاهر بد در میکاپ عروس می‌شود. برای جلوگیری از تیرگی زیر چشم عادت‌های سالمی مثل خواب کافی، رژیم غذایی سالم و متعادل با حداقل مقدار نمک داشته باشید. اگر پوست زیر چشمتان نازک است و تیرگی بیش از اندازه‌ای دارد. از پرایمر نارنجی یا قرمز برای رفع آن استفاده کنید.

محو پف زیر چشم

در صورت داشتن پف زیر چشم قبل از آرایش چشم ریز آن را از بین ببرید.  برای این کار از چای کیسه‌ای استفاده کنید. ابتدا ۲ عدد چای کیسه‌ای را درون آب جوش بگذارید. سپس آن را در بیاورید تا آب اضافی آن خارج شود. وقتی خنک شد لازم است تا آن را روی چشمان بسته و پشت پلک‌تان قرار دهید.

چگونه با آرایش چشمان ریز را درشت کنیم؟

مهمترین نکات آرایش چشم ریز و درشت نشان دادن چشم در این مطلب به طور کامل اشاره شد. اما اگر باز هم می‌خواهید به طور طبیعی و بدون میکاپ این کار را انجام دهید. عادت‌های سالمی داشته باشید. به طور مثال ۸ تا ۹ ساعت در شبانه روز بخوابید تا گودی زیر چشم نداشته باشید. آب کافی بنوشید و از کرم دور چشم استفاده کنید. همچنین ورزش‌های چشمی برای درشت کردن چشم تاثیر گذار هستند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عمارت زیبایی چَم

درباره ما

توجه به سلیقه مشتری

سالن زیبایی چم، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. یکی از مهمترین فاکتور های مجموعه ما این است که برای تمام توان مالی های متفاوت خدمات ویژه ای ارائه میدهیم. در خصوص کار زیبایی، سلامت موهای شما، بالاترین اولویت را برای ما دارد و ماندگاری کار و کیفیت مجموعه ما، از افتخارات ماست. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x