آرایش پوست چرب و آموزش نحوه زیرسازی پوست

آنجه در این مقاله می خوانید.

آرایش پوست چرب دارای نکات مهمی است که باید آن را رعایت کنید. در این مطلب از وب سایت سالن زیبایی چم به توضیح نحوه میکاپ پوست چرب به صورت گام به گام پرداخته‌ایم. چنانچه این نکات را رعایت کنید، ماندگاری آرایش بر روی پوست چرب بسیار بالا و مفید و اثرگذار خواهد بود. برای چنین پوست‌هایی باید به مبارزه با چربی اضافی پوست بپردازیم. مهم‌ترین نکته در زمان آرایش برای این نوع پوست‌ها، استفاده از لوازم آرایشی مناسب پوست چرب است.  محصولات و مرطوب کننده‌های پوست چرب باید اویل فری و بدون چربی باشند. در طول روز نیز باید چربی‌های اضافی پوست را با دستمال کاغذی یا پودرهای مخصوص بگیرید. با این کار صورتتان براق نمی‌شود و آرایش بهم نمی‌ریزد.

آرایش پوست چرب
آرایش پوست چرب

افراد دارای پوست چرب غدد چربی فعالی دارند و اغلب این افراد منافذ پوستی بزرگی دارند. گرد و غبار بیشتر از طریق این منافذ وارد پوست می‌شود. به همین دلیل جوش می‌زنند. از مهم‌ترین مشکلات این افراد این است که آرایش بر روی پوستشان دوام و ماندگاری زیادی ندارد. چراکه بخاطر تعریق و چربی صورت، آرایش‌شان براق و بد می‌شود. آرایش این نوع پوست بسیار سخت است. اما یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای برای میکاپ عروس این نوع آرایش را به زیبایی و بدون نقص انجام می‌دهد. اما اگر خودتان بخواهید این نوع میکاپ را انجام دهید باید تجربه‌ها و تکنیک‌هایی را در این باره بدانید. در ادامه این مطلب از سالن زیبایی چم تکنیک‌ها و مراحل این نوع میکاپ و گریم را به طور کامل شرح می‌دهیم.

مراحل آرایش پوست چرب و نکاتی که باید بدانید

چنانچه می‌خواهید این نوع میکاپ و گریم را به خوبی انجام دهید تا ماندگاری بیشتری داشته باشد طبق مراحل زیر پیش بروید:

آماده سازی پوست قبل از آرایش

قبل از آرایش پوست چرب ابتدا با مراحل زیر پوست خود را آماده کنید:

شستشوی صورت قبل از آرایش پوست چرب و جوش دار

چنانچه می‌خواهید آرایش کنید ابتدا باید صورت خود را تمیز کنید. در این صورت آرایش بهتری دارید. قبل از تمیز کردن صورت آن را بشویید. با آب گرم صورت از آلودگی‌ها و چربی‌ها پاک می‌شود. با استفاده از شوینده مناسب پوست چرب، صورت را بشویید. سپس کف مواد را بعد از چند دقیقه پاک کنید و با یک حوله تمیز صورت را خشک کنید. توجه کنید که پوست را نباید بیش از اندازه بشویید. چراکه این کار سبب می‌شود تا رطوبت و چربی طبیعی پوست از بین برود. همچنین چربی بیشتری بر روی پوست ایجاد می‌شود. به طور کلی دو بار در روز پوست خود را بشویید. یکبار بعد از بیداری و یکبار قبل از خواب این کار را انجام دهید.

مطلب مرتبط >>>>  بهترین سالن رنگ و لایت مو در تهران

استفاده از تونر

تونرها فرمولاسیون خاصی دارند که سبب می‌شوند تا چربی‌ها و آلودگی‌های اضافه و باقیمانده مواد آرایشی از روی پوست به خوبی پاک شود. مقداری از تونر را بر روی پنبه بریزید. پنبه را به همه بخش‌های صورت به غیر از چشم‌ها بزنید. کمی صبر کنید تا تونر خشک شود. سپس پوست را آبرسانی و لایه برداری کنید و آرایش پوست چرب را شروع کنید. چنانچه می‌خواهید رطوبت پوستتان از بین نرود از تونرهای فاقد الکل و تنها ۱ بار در روز استفاده کنید. گلاب و فندق افسونگر جزو تونرهای طبیعی هستند و می‌توانید استفاده کنید.

آبرسانی و مرطوب کردن پوست قبل از آرایش پوست چرب

برای جبران رطوبت از دست رفته پوست‌های چرب، چربی بیشتری را ترشح می‌کنند. شاید بعضی از افراد فکر کنند که برای پوست چرب نیازی به مرطوب کننده و آبرسان ندارند. اما این نوع پوست‌ها به مرطوب کننده بیشتری نیاز دارند تا از تولید بیش از اندازه چربی جلوگیری شود. موقع خرید مرطوب کننده دقت کنید که بدون چربی، مات کننده و کاهش دهنده برق صورت باشد. یک لایه از مطوب کننده سبک و بدون چربی را بر روی صورت خود پخش کنید. مرطوب کننده‌های مات چربی اضافی پوست را جذب می‌کنند.  این نوع مرطوب کننده‌ها از براقی پوست جلوگیری می‌کنند. برای محافظت از پوست چرب مرطوب کننده‌های را خریداری کنید که spf یا فاکتور حفاظت در برابر تابش آفتاب دارند.

لایه برداری پوست و ماسک قبل از آرایش برای پوست چرب

چنانچه پوست چربی دارید باید در هفته ۳ تا ۴ بار آن را لایه برداری کنید. پو.ست‌های چرب بیش از حد معمول چربی دارند. این چربی سبب می‌شود تا منافذ پوست بسته شود. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید ۳ تا ۴ بار در هفته با یک شوینده لایه بردار پوست خود را لایه برداری کنید. حتی می‌توانید از ماسک‌های لایه بردار استفاده کنید. این نوع ماسک‌ها علاوه بر پاکسازی پوست سبب لایه برداری پوست می‌شوند. لایه بردار را بر روی پوست مرطوب بزنید و با حرکات چرخشی پوست را ماساژ دهید. سپس صورت را بشویید و به آرامی خشک کنید. می‌توانید از لایه بردارهای شیمیایی که دارای بتا هیدروکسید اسید هستند استفاده کنید. حتی می‌توانید برای لایه برداری از اسکراب خانگی شکر استفاده کنید. این اسکراب را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید و بشویید.

مطلب مرتبط >>>>  بهترین مرکز فیبروز شمال تهران

راهنمای جامع و بهترین آموزش مرحله به مرحله آرایش برای پوست چرب

چنانچه می‌خواهید راهنمای جامع آرایش پوست چرب در خانه داشته باشید و خودتان بی نقص این نوع آرایش را انجام دهید حتما طبق مراحل زیر پیش بروید:

زیر ساز آرایش پوست چرب

بعد از آماده سازی پوست و مرطوب کردن پوست به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت پوست شما برای استفاده از زیر ساز آماده است. از یک زیرساز با قابلیت کنترل چربی استفاده کنید.از زیرساز برای تمامی نواحی صورت استفاده نکنید. بلکه بر روی قسمت‌هایی که چربی بیشتر است استفاده کنید. این نواحی عبارتند از:

  • پیشانی
  • روی بینی
  • چانه
  • اطراف لب

استفاده از پرایمر برای پوست چرب

پرایمر سبب می‌شود تا سطح پوست صاف و یکدست باشد. این محصول آرایشی در ماندگاری آرایش تاثیر زیادی دارد. در زمان خرید پرایمر نوع مات کننده و بدون چربی آن را بخرید. این محصولات عموما به شکل کرم پودر یا کرم هستند.  یک لایه نازک از پرایمر را بر روی سطح پوست بزنید برای اطراف چشم و دور چشم از پرایمر چشم استفاده کنید.

پوشاندن لک‌ها و جوش‌های پوست چرب با کانسیلر

پوست چرب جوش و لک‌های زیادی دارد. از یک لایه نازک از کانسیلر بر روی لکه‌ها و جوش‌ها بزنید. حتما از کانسیلر بدون چربی و مات استفاده کنید تا لک‌ها و جوش‌های بیشتری ایجاد نشود. با براش مخصوص یا نوک انگشت، کانسیلر را بر روی لک‌ها و قرمزی‌های پوست پخش کنید. برای پوشش دهی بهتر بعد از یک لایه کانسیلر از یک لایه کرم پودر استفاده کنید و مجددا لکه‌های باقیمانده را با کانسیلر محو کنید. در نهایت آرایش خود را با لایه کرم پودر تکمیل کنید. هرچه تعداد این لایه‌ها بیشتر باشد احتمال براقی پوست کمتر است.  البته با این روش به ترمیم آرایش هم نیاز دارید. سعی کنید از کانسیلرهای مایع استفاده کنید. زیرا کانسیلرهای کرمی سبب بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش می‌شوند.

مطلب مرتبط >>>>  تماس با ما

استفاده از کرم پودر مناسب پوست چرب

از کرم‌های مخصوص پوست چربی و بدون چربی استفاده کنید. این نوع کرم پودرها چربی پوست را محو می‌کنند و پوشش دهی عالی دارند. حتما در زمان خرید به دنبال کلماتی مانند Oil Free، مات کننده و غیرکومدوژنیک بر روی بسته و یا خود کرم پودر بگردید. غیرکومدوژنیک یعنی محصولی که منافذ پوست را نمی‌بندد. برای آرایش پوست چرب یک لایه نازک و مسطح از کرم پودر را روی صورت پخش کنید. سپس با بیوتی بلندر و یا براش‌های بزرگ کرم پودر را پخش کنید. براش را با حرکات ضربه‌ای یا دایره‌ای بر روی صورت حرکت دهید. چنانچه به پوشش دهی بیشتری نیاز دارید لایه دوم کانسیلر را بزنید و با اسفنج مرطوب و به صورت ضربه‌ای یا دورانی روی صورت آن را پخش کنید. چنانچه کرمپودرهای پودری را دوست ندارید از انواع کرمی و مایع که بر پایه آب هستند استفاده کنید.

پودر فیکس و تثبیت آرایش

فیکساتور مانع چربی پوست می‌شود. با براش مخصوص آن را بر روی صورت بزنید. برای اینکه لایه نازکی از پودر را بزنید از براش بزرگ استفاده کنید. سپس از سمت مرکزی صورت به اطراف صورت حرکت دهید. این پودر را به پلک هم می‌توانید بزنید. فیکساتور سبب می‌شود تا ماندگاری آرایش پوست چرب بیشتر شود. این محصول هم به شکل پودری و هم به شکل اسپری در بازار وجود دارند.

رژگونه بزنید

رژگونه انواع مختلفی دارد. نوع مات آن برای آرایش پوست چرب بسیار مناسب است. با براش‌های مخصوص، رژگونه پودری و مات را بر روی گونه‌ها بزنید. از برآمدگی گونه تا پایین گوش این کار را ادامه دهید. از رژگونه‌های براق و اکلیلی استفاده نکنید. چراکه پوست چرب را براق‌تر می‌کنند. رژگونه‌های پودری و مات دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به رژگونه‌های استیکی و کرمی دارند.حتما از رژگونه‌های متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید.سپس در آخرین مرحله از ریمل و رژلب استفاده کنید تا آرایشتان تکمیل شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عمارت زیبایی چَم

درباره ما

توجه به سلیقه مشتری

سالن زیبایی چم، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. یکی از مهمترین فاکتور های مجموعه ما این است که برای تمام توان مالی های متفاوت خدمات ویژه ای ارائه میدهیم. در خصوص کار زیبایی، سلامت موهای شما، بالاترین اولویت را برای ما دارد و ماندگاری کار و کیفیت مجموعه ما، از افتخارات ماست. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x