آرایش مناسب محل کار و بهترین میکاپ اداری

آنجه در این مقاله می خوانید.

بسیاری از خانم‌ها عادت دارند که در محل کارشان هم آرایش داشته باشند. اما آرایش مناسب محل کار قواعد و اصولی دارد. نوع میکاپ سرکار با مهمانی و عروسی متفاوت است. اما اگر جزو کسانی هستید که آرایش نمی‌کنید باید ظاهری آراسته داشته باشید. آراستگی ظاهری هم قواعد و اصول خاصی دارد. خانم‌هایی که شاغل و اهل میکاپ هستند هر روز قبل از رفتن به سرکار زمانی را به آرایش کردن می‌پردازند.

آرایش مناسب محل کار و بهترین میکاپ اداری

اما این افراد نگرانی‌های زیادی مثل نمونه‌های زیر را دارند:

  •  کدام لوازم آرایشی برای محل کار مناسب است؟
  • آیا میکاپ آنها ۸ ساعت ماندگاری دارد؟
  • کیف آرایشی همراه خود ببرند ؟
  • آرایش نیاز به تمدید دارد؟
  • برای کمرنگ شدن یا محو شدن ارایش چه کنند؟
  • اگر صبح خواب بمانند و زمانی برای آرایش نباشد چه کنند؟
  • و…..

آرایش غلیط برای سر کار مناسب نیست. معمولا برای محیط‌های کاری آرایش لایت و ملایم و طبیعی پیشنهاد می‌شود. چراکه هم ماندگاری بیشتری دارد و هم وقت کمتری از شما می‌گیرد. در ادامه این مطلب از سالن زیبایی چم به ترفندهای یک آرایش مناسب و سریع برای محل کار اشاره کرده‌ایم.

نکات مهم و ممنوعیات برای آرایش رسمی به بهترین نحو ممکن

بهترین و مناسب مواد برای ارایش صورت عبارتند از:

  • مرطوب کننده
  • ضد آفتاب
  • پرایمر
  • BB و یا CC کزم
  • کانتور
  • هایلایتر

اما مواردی مثل کرم پودرهای سنگین یا رژگونه‌های رنگی اصلا مناسب نیستند.

برای آرایش ابرو مداد یا سایه ابرو متناسب با رنگ مو بسیار مناسب است. برای آرایش چشم لایت موارد زیر بسیار کاربردی است:

  1. سایه چشم در حد ۲ رنگ
  2. خط یا مداد چشم برای پلک بالایی
  3. ریمل ضد آب و سبک

اما مواردی مثل ریمل‌های سنگین، سایه چشم پررنگ و شاین دار و خط چم گربه‌ای ممنوعیات  آرایش اداری هستند. چنانچه برای آرایش چشم ریز می‌خواهید آرایشی مناسب انجام دهید از خط چشم در بال و پایین چشم استفاده کنید. خط چشم پایین و مداد سفید داخل چشم سبب می‌شود چشم‌ها درشت‌تر شود. برای آرایش مناسب محل کار و رژ لب از رژلب‌های مات یا تینت لب و لیپ گلاس استفاده کنید. نکته‌ای که باید دقت کنید این است که لب‌های نازک را کلفت نکنید.

مطلب مرتبط >>>>  بهترین ناخن کار تهران

آرایش مناسب محل کار چگونه است؟

برای اینکه آرایشی طبیعی و نچرال برای سر کار داشته باشید تمامی نکات زیر را رعایت کنید:

زود بیدار شوید

آماده شدن در حد ۵ دقیقه شما را آراسته به نظر نمی‌رساند. اگر صبح زودتر از خواب بیدار شوید برای ورزش کردن وقت دارید و گردش خون بهتر می‌شود. در نتیجه صورتی درخشان‌تر برای آرایش دارید. برای آرایش مناسب محل کار باید زود بیدار شوید تا بتوانید صورت خود را با ماساژورهای رولی و غلتکی ماساژ دهید و پف صورت را کمتر کنید.

شستن صورت و دوش گرفتن

دوش گرفتن بدن را خنک و شاداب می‌کند. همچنین با شستن صورت، چهره‌ی شما خسته و خواب آلود به نظر نمی‌رسد. اگر بتوانید با شوینده‌ای ملایم صورت را بشویید بسیار عالی است.

آرایش مناسب محل کار با استفاده از کرم ضد آفتاب

استفاده از ضد آفتاب برای اشعه‌های ناشی از کامپیوتر و لب‌تاب بسیار مناسب است و سبب می‌شود پوست آسیب نبیند. در محل کار حتما ضدآفتاب داشته باشید و هر ۲ ساعت آن را تمدید کنید.

استفاده از مرطوب کننده برای آرایش مناسب محل کار

برای زنده ماندن و شاداب بودن پوست در زمان‌های طولانی نیاز به استفاده از مرطوب کننده دارید. از کرم روز سبک وزن استفاده کنید تا پوستتان چرب و براق نشد. از مرطوب کننده‌های سبک وغیر کومدون استفاده کنیدکه در محل کار ۳ الی ۴ بار از آن استفاده کنید.

آرایشی سبک داشته باشید

برای آرایش مناسب محل کار حتما باید از آرایش سبک استفاده کنید. همچنین بهتر است آرایش اداری طبیعی و از رنگ‌های چشمگیر برای لب‌ها و چشم‌ها استفاده شود. برای مثال از کرم‌های بی بی استفاده کنید. زیرا هم بسیار سبک هستند و مناسب آرایش روزانه هستند و هم پوششی مخملی و عالی دارد. سعی کنید از لوازم آرایشی چندکاره استفاده کنید تا وقت کمتری صرف شود. برای مثال از تینت لب استفاده کنید که هم برای رژونه و هم برای رژ استفاده می‌شود. برای فیکس کردن آرایش از اسپری فیکس استفاده کنید.

مطلب مرتبط >>>>  آرایش روزانه و آموزش ساده ترین و سریع ترین روش

بالم لب برای آرایش مناسب محل کار

به علت ساعت‌های زیاد در سرکار لب‌ها خشک و ترک برداشته می‌شوند. به همین دلیل حتما بالم لب داخل کیف داشته باشید تا زمانی که حس کردید لب‌هایتان خشک است از آن استفاده کنید.

بستن مو

باز نگهداشتن مو برای طولانی مدت کار غلطی است. زیزا باعث تعریق و لکه‌های قارچی در ناحیه گردن می‌شود. بهترین گزینه برای آرایش مناسب مو در محل کار بستن مو با کش است. همچنین اکثر خانم‌ها برای تمرکز بیشتر باید مو خود را ببندند.

شستن صورت با آب برای شادابی آرایش مناسب محل کار

برای اینکه ساعت‌های طولانی سر کار هستید هیچ ایرادی ندارد که صورت خود را با آب بشویید. حتی می‌توانید با دستمال مرطوب کننده کودک پوستتان را پاک و عاری از هرگونه چربی کنید. با این کار پوست شاداب‌تر به نظر می‌رسد. شستن صحیح و اصولی را بعد از تایم کاری انجام دهیدو پوست را به خوبی پاکسازی کنید.با پاکسازی پوست در خانه پوست شادابی برای روز بعد دارید.

نوشیدن آب برای شادابی آرایش مناسب محل کار

نوشیدن آب به حفظ رطوبت پوست کمک شایانی می‌کند. حتما در زمان‌های کاری ۲ لیتر آب بنوشید. سعی کنید به جای مصرف قهوه، چای، چای سبز و نوشیدنی های سم زدا از آب استفاده کنید. این نوع نوشیدنی‌ها سبب دهیدراته شدن پوست می‌شوند و پوست را بی‌روح می‌کنند.

آیا اصول و نکات آرایش اداری را می‌دانید؟

برای آرایش مناسب محل کار نکات زیر را رعایت کنید:

  1. بریا آرایش مناسب محل کار از محصولات آرایشی ماندگار و ضد آب و فاقد چربی استفاده کنید تا در طول روز نیازی به تمدید نداشته باشید.
  2. از لوازم آرایشی ارگانیک استفاده کنید. زیرا هم برای مراقبت پوستی مناسب هستند و هم برای استفاده روزانه بسیار سبک هستند.
  3. خانم‌های شاغل بهتر است لوازم آرایشی مسافرتی و کوچکی همراه خود داشته باشند. تا در صورتی که به بردن کیف آرایشی در محل کار نیاز داشتند بتوانند راحت با خود ببرند.
  4. ابروها را تمیز نگهدارید و مو زائد نداشته باشید. صورت پوست پوست و خشک، پوست لب ترک خودره و خشک و لاک‌های رنگ پریده و ریشه مو رنگ نشده و… ظاهر فرد را شلخته و بی نظم نشان می‌دهد. پس حتما به این موارد دقت کنید.
  5. برای تیرگی زیر چشم و پف چشم از کانسیلر استفاده کنید.
  6. حتما برای آرایش مناسب محل کار پد پنبه‌ای با خود داشته باشید.
  7. برای آرایش مناسب محل کار و ساعت‌های طولانی از محصولات مراقبتی و آرایشی اصل، غیر کومدون زا و ضد حساسیت استفاده کنید.
  8. بعد از رفتن به خانه آرایش را پک کنید و صورت را با شوینده مخصوص بشویید.
  9. برای آرایش ناخن مناسب در محل کار کاشت ناخن ملایم و فرنچ داشته باشید. یا اینکه از رنگ‌های خنثی و طرح‌های مینیمال استفاده کنید.
  10. دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش به همراه داشته باشید.
مطلب مرتبط >>>>  بهترین سالن لیفت و لمینت ابرو در تهران

نکات مهم برای آرایش مو در محل کار

به این دلیل که اکثر خانم‌ها در محیط‌های اداری از مقنعه استفاده می‌کنند بایدنکات زیر را رعایت کنند:

  • مو بلند را در زیر مقنعه دم اسبی و ساده ببندید و از کلیپس‌های بزرگ استفاده نکنید.
  • قسمت جلوی مو را به بالا حالتدهی کنید. یا اینکه فرق کج یا وسط را برای مو مناسب محل کار انتخاب نمایید.
  • مو را باز نکنید زیرا سبب تعریق زیاد می‌شود.
  • مو پشت سر را بالا ببندید.
  • برای بهم ریختن جلوی مو از تاقت یا ثایت کننده مو استفاده کنید.
  • بیش از حد مو را بیرون نگذارید.

آیا در محل کار آرایش کنم غیر حرفه‌ای بنظر می‌رسم؟

اگر آرایشی سنگین و چشمگیر داشته باشید بله. اما چنانچه میکاپ سبک و طبیعی داشته باشید خیر.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عمارت زیبایی چَم

درباره ما

توجه به سلیقه مشتری

سالن زیبایی چم، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. یکی از مهمترین فاکتور های مجموعه ما این است که برای تمام توان مالی های متفاوت خدمات ویژه ای ارائه میدهیم. در خصوص کار زیبایی، سلامت موهای شما، بالاترین اولویت را برای ما دارد و ماندگاری کار و کیفیت مجموعه ما، از افتخارات ماست. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x