پاک کردن ریمل ضد آب با بهترین روش‌های کاربردی

آنجه در این مقاله می خوانید.

ریمل ضد آب از بهترین نوع ریمل است. به این ترتیب پاک کردن ریمل ضد آب باید اصولی انجام شود. این نوع ریمل در روزهای گرم تابستان کارایی بسزایی دارد. همچنین نسبت به دیگر محصولات ماندگاری بالاتری دارد. اگر پاک کردن ریمل غیر اصولی باشد سبب آسیب یا ریزش مژه‌ها می‌شود. ریمل چشم یکی از پر طرفداراترین محصولات آرایشی برای چشم‌ها است. این نوع محصول به صورت ضد آب مقاومت زیادی در برابر آب دارد. به همین علت در زمان ریموو کردن آن دچار مشکل می‌شوید. در واقع چشم‌ها دروازه قلب هر انسانی هستند. به همین دلیل تاثیر زیادی در چهره و عضو صورت می‌گذارد. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند چشمان خود را زیباتر کنند. به همنی علت از لوازم آرایشی چشم زیاد استفاده می‌کنند. از قدیم تا به امروز روش‌های زیادی برای آرایش چشم وجود داشته است. امروزه اکستنشن مژه برای بسیاری از افراد کاربردی‌تر از روش‌های دیگر است. اما اگر در مرکزی غیر اصولی انجام شود سبب ریزش مژه می‌شود. آرایش صورت و چشم معمولا با تکنیک‌ها و متدهای روز انجام می‌شود. بیشتر افراد علاوه بر بروز بودن به دنبال ماندگاری مواد آرایشی هستند. به همین دلیل استفاده از محصولات ضد آب کمک زیادی به ماندگاری آرایش می‌کند.

پاک کردن ریمل ضد آب

چگونه متوجه ضد آب بودن ریمل شویم؟

مهمترین تفاوت ریمل ضد آب با دیگر ریمل‌ها دوام و ماندگاری بیشتر آن است. به طوری که حتی با اشک و عرق کردن از روی چشم‌ها پاک نمی‌شود. همچنین تمیز ردن این نوع محصول آرایشی کار ساده‌ای نیست و با آب پاک نمی‌شود. در زیر چگونگی به پاک کردن ریمل ضد آب پرداخته‌ایم.

پاک کردن ریمل ضد آب با روش‌های کاربردی

چشم‌ها مهمترین عضو صورت و حساس بدن هستند. به همین علت باید بیشتر مراقب این عضو حساس و مهم صورت باشیم. ریما و پاک کردن آن از مهمترین مواردی است که باید به آن دقت شود. زیرا در صورت غیر اصولی بودن باعث آسیب به مژه و پوست اطراف چشم می‌شود. این وسیله آرایشی مژه‌ها را پرتر نشان می‌دهد. همچنین سبب بزرگتر دیده شدن چشم‌ها در کانتور چشم می‌شود. اما پاک کردن آن کار دشواری است. در زیر کاربردی‌ترین روش‌ها برای ریموو ریمل را ارائه داده‌ایم.

مطلب مرتبط >>>>  بهترین مرکز و سالن کراتین مو در تهران

پاک کننده آرایش مخصوص چشم‌ها

این روش یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای پاک کردن ریمل ضد آب است. برای پاک کننده چشم محصولات زیادی در بازار وجود دارد. برای مثال میسلار واتر، بالم‌های پاک کننده آرایش، پاک کننده آرایش چشم دو فاز، کرم مرطوب کننده و شیر پاک کن از محصولات پاک کننده آرایش هستند. حتما از محصول باکیفیت و مرغوب استفاده کنید. چراکه در غیر اینصورت سبب آسیب به چشم و حساسیت چشمی می‌شود. برای پاک کردن ریمل با این روش به چند پنبه و یک محلول پاک کننده آرایش نیاز داریم. برای چگونگی پاک کردن ریمل به این روش باید یک پنبه را به محلول پاک کننده چشم آغشته کنید. سپس چشم‌ها را ببندید و پنبه از ۱۰ تا ۲۰ ثانیه روی مژه‌ها بگذارید. این کار در چند مرحله انجام دهید تا به صورت کامل ریمل پاک شود.

استفاده از روغن زیتون، نارگیل یا بادام

استفاده از روغن‌های طبیعی مثل زیتون، آووکادو، نارگیل و بادام برای ریموو ریمل بهترین روش است. ایتدا کمی از روغن را به پنبه آغشته کنید. سپس پنبه را چند ثانیه روی مژه قرار دهید. (یا با انگشتان دست مژه‌ها را بمالید.) بعد از چندین ثانیه ریمل به طور کامل پاک می‌شود. سپس از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن روغن اضافی چشم استفاده کنید.

شامپو بچه ساده‌ترین و کاربردی‌ترین روش

برای شستن مو بچه از شامپو بچه استفاده می‌کنند. زیرا به چشم‌ها آسیبی وارد نمی‌کند. برای ریموو ریمل به یک شامپو بچه و چند پنبه نیاز دارید. سپس مراحل زیر را انجام دهید.

  • ابتدا مقدار کمی از شامپو را بر روی پنبه بریزید.
  • سپس چشم‌ها را ببندید و روی مژه‌ها پنبه را بگذارید.
  • با تا کردن قسمت وسط پنبه می‌توانید ریمل‌ مژه‌های پایین را پاک کنید.
  • سپس از یک پاک کننده آرایش و شامپو بچه برای شستن استفاده کنید.
مطلب مرتبط >>>>  انواع لایت مو در عمارت زیبایی چم

شامپو بچه گاهی باعث ایجاد حساسیت می‌شود. به همین علت قبل از انجام دادن آن یک تست انجام دهید.

پاک کردن ریمل ضد آب با کرم سرد (کلد کرم)

کلد کرم‌ها برای پاک کردن آرایش و کانتور صورت بسیار کاربردی هستند. قبل از انجام این تکنیک باید پوست را با پاک کننده بشویید و خشک کنید. سپس از کرم سرد بر روی مژه‌ها استفاده کنید. این کار را با احتیاط انجام دهید. سپس با یک دستمال مرطوب اضافه مواد را پاک کنید.

استفاده از مخلوط جوجوبا، نارون کوهی، روغن بادام و آب

این ترکیب خانگی تا ۶ ماه ماندگاری دارد. پس نگران خراب شدن آن نباشید. همچنین برای چشم‌ها حساسیتی ندارد. برای درست کردن این مخلوط به مواد زیر نیاز دارید.

  • ۲ قاشق غذا خوری نارون کوهی
  • ۲ قاشق غذا خوری روغن جوجوبا یا روغن بادام
  • سپس ۲ قاشق غذا خوری آب

برای تهیه این ترکیب ابتدا نارون کوهی، روغن جوجوبا یا بادام را با هم مخلوط کنید. سپس آب را اضافه کنید. بعد از ترکیب شدن مواد را هم بزنید. سپس با انگشت بر روی مژه‌ها بزنید. یا با دستمال و پد آرایشی برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده کنید.

چرا استفاده از وازلین برای ریموو ریمل خوب نیست؟

از وازلین برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده نکنید. زیرا مواد نفتی در وازلین وجود دارد. به همین دلیل برای چشم و صورت ضرر زیادی دارد.

بهترین زمان برای پاک کردن ریمل ضد آب

مطمئنا بعد از رسیدن به خانه سخت‌ترین کار پاک کردن آرایش و ریمل ضد آب است. اما اگر این کار را انجام ندهید. باعث موارد زیر می‌شوید.

  • رشد باکتری روی مژه
  • وارد شدن خورده‌های خشک شده ریمل به داخل چشم
  • آسیب به چشم و مژه
  • ریزش مژه

پس برای جلوگیری از موارد بالا حتما ریما ضد آب را پاک کنید. بعد بخوابید. پاک کردن آن قبل از خواب بهتر است. برای پاک کردن مژه می‌توانید از ماسک یا سرم مژه استفاده کنید.

مطلب مرتبط >>>>  بهترین سالن بافت مو در تهران

راهنمای پاک کردن ریمل ضد آب از روی لباس

اگر روی لباس لکه ریمل ایجاد شد. به هیچ عنوان نگران نباشید. چراکه راهکار زیر را می‌توانید برای پاک کردن آن به کار ببرید.

  1. ابتدا با دستمال پارچه‎ای یا کاغذی ریمل را قبل از خشک شدن پاک کنید. اما این دستمال را روی ریمل نکشید. بلکه روی لک فشار دهید و دوباره بلند کنید. سپس قسمت‌های دیگر را به همین روش پاک کنید.
  2.  سپس روی لک مایع ظرفشویی بریزید و چند دقیقه صبر کنید.
  3.  بعد از چند دقیقه لباس را در آب گرم بشویید. سپس روی یک سطح صاف پهن کنید. مجدد آب را روی لکه بریزید تا لکه و مایع ظرفشویی پاک شود.
  4.  مرحله ۳ را چندین بار تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود.

نکات مهم و کلیدی برای پاک کردن ریمل ضد آب

برای پاک کردن این محصول آرایشی بهتر است موارد زیر را انجام دهید.

  1.  پاک کردن مژه‌ها را به صورت آهسته انجام دهید. همچنین پنبه را به آرامی و روی چشم قرار دهید. برای پاک کردن آن این کار را در چند مرحله انجام دهید.
  2.  هنگام استفاده از محصولات پاک کننده آرایش چشم دقت کنید مواد داخل چشم نرود. زیرا باعث عفونت‌های چشمی می‌شود.
  3.  بعد از پاک کردن ریمل ضد آب به هر روشی صورت و چشم‌ها را با آب ولرم بشویید.
  4.  در زمان پاکسازی ریمل از ترکیبات خوب برای چشم استفاده کنید.
  5.  بعد از شستن صورت و چشم‌ها از کرم دور چشم و مرطوب کننده استفاده کنید. در این صورت پوستتان خشک نمی‌شود.
  6.  برای پاک کردن ریمل ضد آب از دستمال بچه یا پارچه‌های غیر حساسیت استفاده کنید.
  7. به طور مداوم از این ریمل استفاده نکنید.
  8. از تونر برای پاک کردن مواد اضافی آرایش استفاده کنید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عمارت زیبایی چَم

درباره ما

توجه به سلیقه مشتری

سالن زیبایی چم، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. یکی از مهمترین فاکتور های مجموعه ما این است که برای تمام توان مالی های متفاوت خدمات ویژه ای ارائه میدهیم. در خصوص کار زیبایی، سلامت موهای شما، بالاترین اولویت را برای ما دارد و ماندگاری کار و کیفیت مجموعه ما، از افتخارات ماست. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x