میکاپ عربی و آرایش خلیجی چیست؟

آنجه در این مقاله می خوانید.

همه افراد با میکاپ عربی آشنایی دارند. این نوع میکاپ آرایشی غلیظ بر روی چشم‌ها دارد. از انواع رنگ‌ها در آرایش عربی می‌توان استفاده کرد. خط چشم‌های بلند و سایه‌های اسموکی در آرایش لبنانی ترند هستند. این مدل آرایش برای افرادی که می‌خواهند چشمان درشتی داشته باشند بسیار مناسب است. همچنین سبک آرایش عربی برای افرادی که چشم‌های ریزی دارند بسیار پیشنهاد می‌‌شود.

به طور کلی آرایش و کانتور صورت در زیبایی چهره نقش زیادی دارد. در صورتی که از لوازم آرایش متناسب با چهره استفاده کنید می‌توانید جذابیت جهره خود را دو برابر کنید. اما در صورتی که مدل میکاپ متناسب با صورت خود را استفاده نکنید نه تنها جذابیتی برای چهره ندارد. بلکه جذابیت چهره خود را از دست می‌دهید. میکاپ لبنانی در واقع زیر مجموعه‌ای از سبک آرایش عربی می‌باشد. در ادامه این مطلب از سالن زیبایی چم با سبک آرایش عربی به طور کامل آشنا می‌شوید.

میکاپ عربی و آرایش خلیجی
میکاپ عربی

آرایش و میکاپ به سبک عربی

آرایش عربی انواع مختلفی دارد. برای مثال میکاپ عربی می‌تواند تیره و تند باشد و یا هم سطح متوسط و کمی تندتر و یا ساده و ملایم باشد. در این سه نوع سبک میکاپ می‌توان از رنگبندی های تک رنگ و تیره هم استفاده کرد. همچنین در این سه سطح از رنگ‌های متنوع و مختلف مات و شاینی هم استفاده می‌کنند. اما به طور کلی در کل جهان و دنیا آرایش عربی و خلیجی را با رنگ‌های تند و تیره و شاینی انجام می‌دهند. برای اینکه سبک آرایش عربی خوبی داشته باشید باید به نوع چهره، فاصله چشم و ابرو و رنگ چشم و پوست توجه زیادی داشته باشید. اگر فاصله چشم و ابرو زیاد باشد و پلک استانداری دارید می‌توانید از سبک غلیظ آرایش عربی استفاده کنید.

مطلب مرتبط >>>>  آرایش نود و طبیعی و نکات مهم آن

در سبک میکاپ عربی خلیجی از رنگ‌های مکمل کنار رنگ اصلی روبروی خودش در دایره رنگی استفاده می‌کنند. با این کار سبک خاصی در میکاپ عروس ایجاد می‌شود و آرایش جیغ‌تر و نمایان‌تر می‌شود. برای مثال با قرار گیری رنگ نارنجی و طیفی از آبیدر جای صحیح خود می‌توانید سردی و یکنواختی رنگ آبی را رفع کنید.علاوه بر آن از ترکیب رنگ مکمل با رنگ اصلی می‌توانید در نوع میکاپ لایت عروس استفاده نمایید. رژ لب‌های براق و تیره و کانتور صورت قوی و استفاده از اکلیل و شاین در این میکاپ سبب برجستگی صورت نسبت به دیگر سبک‌های آرایش می‌شود.

مدل آرایش چشم در میکاپ لبنانی

در آرایش چشم عربی یا خلیجی باید کانتور لب و رژلب ملایم و لایت باشد. در این صورت تیرگی بیش از حد چهره کم می‌شود. این کار باعث می‌شود که چهره به تعادل بهتری برسد و با فرهنگ ایرانیان سازگارتر باشد. افراد دارای چشم‌های کوچک باید در میکاپ عربی از لنز روشن استفاده کنند تا چشم‌ها درشت‌تر شود. در نتیجه آرایش و میکاپ زیباتری دارید.

ویژگی‌های آرایش لب عربی

در میکاپ عربی برای آرایش لب ار رژ لب و خط لب استفاده می‌کنند. به عنوان مثال از رنگ‌های تیره و گرم مثل قرمز تیره قهوه ای، جگری، بنفش و بنفش مایل به قهوه ای استفاده می شود. سبک آرایش لب در این نوع میکاپ پر و برجسته است. در این سبک از آرایش به هیچ عنوان نباید لب‌ها باریک دیده شوند. رنگ‌های دارای تن زیاد قرمز و رنگ‌های جیغ  در این سبک آرایشی جلوه زیبایی ندارد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

مطلب مرتبط >>>>  آموزش برجسته کردن گونه‌ها با آرایش

ویژگی‌های میکاپ عربی در آرایش پوست

در آرایش عربی معمولا از کرم پودر گندمگون یا سبزه و برنزه و به طور کلی از رنگ‌های گرم با کمی تیرگی استفاده می‌کنند. این سبک از آرایش برای پوست‌های سفید و روشن مناسب نیست. به این دلیل که رنگ کرم پودر .و فون نباید با رنگ اصلی پوست تفاوت زیادی داشته باشد. بنابراین بهتر است برای میکاپ عربی افرادی که رنگ پوست خیلی روشن یا خیلی تیره دارند از این سبک استفاده نکنند. در صورتی که می‌خواهخند این سبک آرایشی را داشته باشند باید با تکنیک‌هایی مثل ایر براش رنگ پوست، گردن و سینه خود را به تناژ سیزه، گندمی یا برنز تغییر دهند. این کار را چند روز قبل از میکاپ باید انجام دهند.

آموزش میکاپ عربی

برای میکاپ لبنانی و مهم‌ترین نکات سطح حرفه‌ای آن باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا با کانسیلر سیاهی و گودی چشم را محو کنید.
  2. برای سایه میکاپ عربی حتما از یک رنگ استفاده کنید. می‌توانید از رنگ طلایی استفاده کنید. سپس در کنار آن از رنگ دودی، قهوه‌ای تیره و مشکی استفاده کنید. در این صورت چشم‌های خیره کننده و جذابی دارید. همچنین برای رنگ سایه حتما به رنگ چشم و لباس توجه کنید. معمولا آرایش چشم دودی به چشم‌های قهوه‌ای و فندوقی می‌آید. اما اگر چشم‌هایی با رنگ تیره دارید از سایه چشم سبز استفاده کنید.
  3. بعد از سایه نوبت به خط چشم می‌رسد. خط چشم‌های کشیده و ضخیم در بالا و پایین پلک در زیبایی و درشتی چشم‌ها تاثیر زیادی دارد. حتی الامکان سعی کنید خط چشم‌های دباله دار یا گربه‌ای بکشید. زیرا چشم‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد.
  4. آرایش مژه در سبک میکاپ عربی تاثیر زیادی دارد. ابتدا با فرمژه، مژه‌های خود را فر کنید. سپس از ریمل و بعد از آن مژه مصنوعی استفاده کنید. دوباره بر روی مژه مصنوعی ریمل بزنید تا مژه‌ها پرپشت‌تر بنظر برسد.
  5. پر کردن ابروها در تیرگی چشم‌ها تاثیر زیادی دارد.
  6. رنگ رژ لب در میکاپ عربی باید باعث جذابیت بیشتر چهره شود. هرچه رنگ رژ لب غلیظ‌تر باشد شباهت زیادی با ملکه‌های عربی پیدا می‌کنید. اما بهترین پیشنهاد برای شما این است که از یک رنگ روشن از صورتی استفاده کنید. در این صورت در عین جذابیت چهره آرایش غلیظ و تیره‌ای هم ندارید.
مطلب مرتبط >>>>  کانتور پیشانی و نکات طلایی آن

مهم‌ترین نکته در سبک میکاپ عربی این است که میکاپ آرتیست باید حرفه‌ای باشد. این حرفه‌ای بودن باید به گونه‌ای باشد که در عین استفاده از رنگ‌های تیره و تند سن فرد بالا نرود. همچنین جذابیت خاصی داشته باشد.

تفاوت میکاپ عربی و آرایش خلیجی

آرایش عربی شباهت زیادی به آرایش خلیجی دارد. حتی تن رنگ پوست و آرایش لب‌ها در آرایش عربی شبیه میکاپ خلیجی است. تنها تفاوت این دو نوع سبک در تن رنگ‌های سایه است. در آرایش خلیجی از رنگ‌های روشن و براق و گاهی اکلیلی سایه مثل طلایی، آبی، سبز و سایر رنگ‌ها استفاده می‌شود. اما در میکاپ عربی عروس از تن رنگ‌های تیره و مات مثل خاکستری، قهوه‌ای، مشکی و سبز برای آرایش چشم‌ها استفاده می‌کنند. یکی دیگر از تفاوت‌ها این نوع سبک این است که گاهی در آرایش خلیجی طراحی نقش‌هایی در قسمت بیرونی چشم می‌باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عمارت زیبایی چَم

درباره ما

توجه به سلیقه مشتری

سالن زیبایی چم، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. یکی از مهمترین فاکتور های مجموعه ما این است که برای تمام توان مالی های متفاوت خدمات ویژه ای ارائه میدهیم. در خصوص کار زیبایی، سلامت موهای شما، بالاترین اولویت را برای ما دارد و ماندگاری کار و کیفیت مجموعه ما، از افتخارات ماست. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x