مراقبت از پوست در تابستان و درمان خشکی پوست

آنجه در این مقاله می خوانید.

باید برای مراقبت از پوست در تابستان از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنیم. کلاه لبه‌دار سبب می‌شود که که پوست در اثر آفتاب سوزان تابستان نسوزد. همچنین اگر پوست دست و بدن را با لباس‌های نخی و تابستانی بپوشانیم پوست کمتر در معرض اشعه نور آفتاب قرار می‌گیرد. برخی از افراد مهم‌ترین نکته‌ها برای محافظت از پوست را نمی‌دانند. اگر پوست صورت را در معرض آفتاب قرار دهیم پوست آسیب‌های کوچک و بزرگی می‌بیند.  در واقع تابستان فصل ماجراجویی و سفر و تفریح است.

از لذت بخش‌ترین کارهای تابستان می‌توان به ساعت‌ها شنا و تفریحات آبی، گشت و گذار در طبیعت و پیک نیک اشاره کرد. گرمای هوا و تابش مستقیم نور آفتاب و طولانی بودن ساعت روز سبب می‌شود که پوست آسیب ببیند. به همین دلیل در این مطلب از سالن زیبایی چم با ما همراه باشید تا مراقبت‌های پوستی در تابستان را به طور کامل به شما آموزش دهیم.

مراقبت از پوست در تابستان با چند گام ساده و کاربردی

برای اینکه نیازهای پوست در فصل تابستان را انجا دهید طبق مراحل زیر پیش بروید:

پاکسازی پوست برای مراقبت از پوست در تابستان

در رورهای سرد و گرم سال خشکی پوست شدید می‌شود. گاهی حساسیت بهاری این مشکل را ایجاد می‌کند. برای همین در فصل تابستان حتما نیاز به  فشیال پوست دارید. پاکسازی پوست تنها مراجعه به کلینیک‌های درمانی و لایه‌برداری‌های شیمیایی نیست. لایه برداری‌های شیمیایی سبب نازک‌تر شدن و حساس شدن پوست در مواجه با آفتاب می‌شود. به همین دلیل با قرار گرفتن در آفتاب ممکن است که پوست صورت دچار لک و آفتاب سوختگی شود. برای پاکسازی حتما به مرزی مراجعه کنید که سلامت پوست شما برایشان اولویت داشته باشد.  می‌توانید برای پاکسازی پوست از محصولاتی که حاوی اسیدهای میوه است استفاده کنید.

کاهش چربی پوست

اغلب افراد میزان ترشح چربی در پوست صورتشان زیاد است و بیشتر عرق می‌کنند. همچنین برخی از افراد دارای جوش‌ها و لکه‌های پوستی هستند. بهترین پیشنهاد برای کاهش چربی پوست و مراقبت از پوست در تابستان شستشوی صورت در ۲ یا ۳ مرتبه با آب ولرم و پن‌های آنتی باکتریال است.

مطلب مرتبط >>>>  رنگ مو با هایلایت عروس
کرم ضد آفتاب از روش های مراقبت از پوست

قبل از کرم ضد آفتاب پوست را از هر گونه چربی پاک کنید.

با شروع فصل گرما حتما باید پوست را قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب تمیز کنید. فص گرما باعث ایجاد جوش و جوش‌های سر سیاه می‌شود. پس مراقبت از پوست در تابستان امری ضروری است. برای تمدید کرم ضد آفتاب حتما کرم قبلی را بشویید یا با دستمال مرطوب آلودگی‌های روی پوست را پاک کنید. سپس کرم جدید را استفاده کنید. با این کار منافذ پوست با چربی و آلودگی بسته نمی‌شود  و احتمال ایجاد جوش و آکنه کمتر می‌شود.

مراقبت از پوست در تابستان با خرید کرم ضد آفتاب تابستانی

جالب است بدانید که کرم ضد آفتاب در تغییر فصل باید تغییر کند. یعنی در فصل تابستان که پوست بیشتر عرق می‌کند و کمتر از زمستان خشک می‌شود باید از کرم ضد آفتاب تابستانی بدون روغن و مقاوم در برابر آب (عبارت water-resistance روی آن حک شده باشد) استفاده نمایید. در این صورت تعریق پوست کمتر می‌شود و در نتیجه ترکیبات موجود در کرم اثر بخشی بهتری دارد.

استفاده از مرطوب کننده به جای نرم کننده برای مراقبت از پوست در تابستان

از مهم‌ترین راهنمای مراقبتی پوست استفاده از کرم‌های مرطوب کننده به جای نرم کننده است. کرم‌های نرم کننده حاوی یک نوع چربی مثل روغن بادام، روغن نارگیل و…می‌باشند.اما کرم‌های مرطوب کننده بر پایه آب و فاقد چربی هستند. به همین دلیل در فصل تابستان که پوست تعریق زیادی می‌کند و کم آب است برای ایجاد لطافت و شادابی پوست باید از مرطوب کننده استفاده کنید. کرم‌های نرم کننده به دلیل داشتن روغن سبب حس سنگینی و خفگی در پوست می‌شود.

مطلب مرتبط >>>>  انواع کوپ مو زنانه در عمارت زیبایی چم

استفاده از محصولات آرایشی سبک برای مراقبت از پوست در تابستان

تعریق و گرما باعث می‌شود که پوست در برابر محصولات آرایشی حساس‌تر شود. به همین دلیل در تابستان علاوه بر محصولات آرایشی سبک سعی کنید از محصولات چند منظوره استفاده کنید. در این صورت نیاز شما به لوازم آرایشی مثل کانسیلر و پرایمر کمتر می‌شود. به همین علت در تابستان به جای استفاده از انواع کرم پودرها  از کرم ضد آفتاب حاوی رنگدانه استفاده کنید.

ماسک طبیعی میوه برای مراقبت از پوست صورت

استفاده از ماسک طبیعی میوه

افزایش حرارت و تعریق سبب ایجاد مشکلات پوستی در تابستان می‌شود. بهتر است برای مراقبت از پوست در تابستان ۳ شب در هفته از ماسک طبیعی میوه برای آرامش پوست استفاده کنید. به همین دلیل در روزهای زوج یا فرد هفته حدود ۱ ساعت قبل از خواب از میوه‌ای مثل خیار، توت فرنگی، لیموترش یا هلو را به‌صورت پوره یا حلقه حلقه در بیاورید. سپس روی پوست بزنید و ۳۰ دقیقه دراز بکشید. سپس صورت را با آب ولرم  بشویید و با حوله‌های نخی و نرم خشک کنید. بعد از این کار از مرطوب کننده استفاده کنید و سپس بخوابید.

نوشیدن آب کافی برای مراقبت از پوست صورت در تابستان

نوشیدن آب به اندازه کافی برای مراقبت از پوست در تابستان

در فصل تابستان پوست خشکی زیادی پیدا می‌کند. این اتفاق به دلیل تعریق زیاد است. به همین دلیل بهتر روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بخورید. در این صورت پوستی شفاف و شاداب در تابستان خواهید داشت.

مراقبت از پوست لب

بیشتر افراد رسیدگی به پوست لب را در زمان مراقبت از پوست در تابستان جدی نمی‌گیرند و از آن غافل می‌شوند.  پوست لب در تمام روزهای تابستان در معرض نور خورشید قرار دارد. با کرم ضد آفتاب مخصوص لب یا ضد آفتاب‌های چند کاره پوست لب را در برابر اشعه‌های خورشید محافظت کنید. همچنین قبل از خواب از محصولات حاوی روی،  ویتامین E یا ویتامین C استفاده کنید. در این صورت کانتور لب و رژ لب به خوبی بر روی پوست لب می‌نشیند.

مطلب مرتبط >>>>  رنگ موی یخی استخوانی
ویتامین c برای پوستی درخشان

استفاده از ویتامین سی برای مراقبت از پوست در تابستان

برای بهره بردن از فواید ویتامین سی باید پوست صاف و درخشانی داشته باشید. ویتامین سی دارای انواع آنتی اکسیدان قوی است. به همین علت به بازسازی و روشن شدن پوست کمک می‌کند.  همچنین لکه‌های ایجاد شده در اثر آفتاب را کمتر می‌کند. از طرفی پوست برای کلاژن سازی به ویتامین سی نیاز دارد. بعد از شستشوی صورت چند قطره از ویتامین سی را روی پوست و گردن ماساژ دهید.

لایه برداری پوست

برای مراقبت از پوست در تابستان حتما ۲ بار در هفته از ماسک‌ها و محصولات لایه بردار پوست کمک بگیرید. از لایه بردارهایی که ملایم‌تر هستند استفاده کنید. اما این نکته را توجه کنید که با لایه برداری پوست صورت در برابر آفتاب بسیار حساس می‌شود. پس در زمان قرار گرفتن در آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید.

مراقبت از پوست در تابستان با رعایت مواد خوراکی

برای مراقبت پوست حتما به تغذیه خود توجه کافی داشته باشید. ترکیبات آنتی اکسیدانی به پوست برای بازسازی کمک شایانی می‌کند.  بنابراین از سالاد و سبزیجات و میوه‌های تازه در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

عینک آفتابی در تابستان برای مراقبت از پوست

مراقبت‌‌های پوشیدن لباس در تابستان مثل استفاده از عینک

برای مراقبت از پوست در تابستان از عینک و کلاه لبه‌دار استفاده کنید. لباس مشکی گرمای زیادی را به خود جذب می‌کند. بنابراین در زوهای گرم حتی الامکان از لباس‌های تیره استفاده نکنید. یا اینکه از لباس مشکی گشاد استفاده کنید.  چراکه برای مراقبت پوست در گرما تنها استفاده از کزم و محصولات پوستی کافی نیست. حتی کرم ضد آفتاب نمی‌تواند چین و چروک پیشانی را که به علت اخم کردن است را کمتر و یا پیشگیری کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عمارت زیبایی چَم

درباره ما

توجه به سلیقه مشتری

سالن زیبایی چم، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. یکی از مهمترین فاکتور های مجموعه ما این است که برای تمام توان مالی های متفاوت خدمات ویژه ای ارائه میدهیم. در خصوص کار زیبایی، سلامت موهای شما، بالاترین اولویت را برای ما دارد و ماندگاری کار و کیفیت مجموعه ما، از افتخارات ماست. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x