آموزش کشیدن خط چشم با مداد برای افراد مبتدی

آنجه در این مقاله می خوانید.

یکی از وسایل پرکاربرد آرایشی در میکاپ عروس، خط چشم است. خط چشم با مداد راحت‌ترین نوع خط چشم است و برای افرادی که مبتدی هستند بسیار عالی است. چشم‌ها تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارند. در واقع چشمان هر فردی پنجره‌ای برای روح انسان است. یکی از بهترین کارها برای زیبایی بیشتر چشم‌ها، استفاده از خط چشم است. خط چشم در قرن ۱۵ در مصر پدیدار شد و از آن زمان تا کنون در سراسر جهان استفاده می‌شود. این محصول آرایشی شکل‌های متفاوتی دارد. خط چشم باعث می‌شود تا چشم‌ها مشخص‌تر و برجسته‌تر شود. شاید با خود فکر کنید که خط چشم نیاز به مهارت دارد. بله درست است برای اینکه خط چشم‌ها قرینه و هماهنگ باشد نیاز است که کاملا حرفه‌ای باشید.

برای خط چشم نیاز است تا یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای این کار را برای شما انجام دهد. اما اگر فردی مبتدی هستید بهترین کار این است که با مداد، خط چشم بکشید. چراکه خط چشم با مداد راحت‌تر است و با کمی تمرین می‌توانید بر روی آن تسلط پیدا کنید. استفاده از چشم چشم مدادی بسیار ارزان‌تر از خط چشم ماژیکی، مایع و ژلی است. اما ماندگاری کمتری دارد. با این حال بسیاری از افراد هستند که بریا آرایش سریع‌تر و پاک شدن بهتر آن و ایجاد ظاهری طبیعی از این نوع خط چشم استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب از سالن زیبایی چم آموزش خط چشم کشیدن با مداد چشم را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

آموزش آسان و سریع کشیدن خط چشم با مداد سیاه

در ادامه یاد خواهید گرفت که می‌توانید با رعایت نکته‌ها و ترفندهایی خط چشم را مانند یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای بکشید و در تمام طول روز از آن استفاده کنید. اگر جزو افرادی هستید که دائما و هر روز آرایش می‌کنید بهتر است با مداد این کار را انجام دهید. روش‌های متفاوتی برای استفاده مداد چشم وجود دارد. با توجه به فرم چشم‌‌ها و سلیقه خود باید بهترین روش را بریا داشتن چشم‌هایی زیباتر انتخاب کنید. برای مثال خط چشم روباهی باعث کشیدگی پلک‌های افتاده می‌شود. یا اینکه برای آرایش چشم ریز باید خط چشم‌هایی بکشید که باعث درشتی بیشتر چشم‌ها شود. در زیر به مراحل تصویری گام به گام برای خط چشم کشیدن با مداد میپردازیم:

تیزه کردن خط مژه بالایی

تیره کردن خط مژه بالایی

ابتدا برای کشیدن خط چشم با مداد، با یک دست یا انگشت پلک را بالا بگیرید. سپس یک مداد نرم بردارید و تا حد ممکن نزدیک به مژه بزنید. کل خط مژه بالایی را از گوشه خارجی چشم تا بخش داخلی چشم تیره کنید.

مطلب مرتبط >>>>  رنگ موی مرواریدی

خط چشم با مداد و کشیدن دنباله آن

برای دنباله خط چشم از ۱/۳ گوشه خارجی چشم شروع کنید. سپس یک خط باریک بکشید و آن را ادامه دهید. این ادامه و دنباله خط چشم بستگی به سلیقه خودتان دارد. همچنین زاویه و طول این خط با توجه به سلیقه و حالت چشم متفاوت است.  برای مثال اگر دوست دارید می‌توانید در وسط راه، زاویه مداد را طوری تنظیم کنید یک خط ضخیم‌تر بکشید. این کار باعث می‌شود تا چشم کشیده‌تر و جذاب‌تری داشته باشید. بعد از این مراحل خط باریکی که کشیدید را پر رنگ‌تر کنید. سپس به طور بسیار ظریف تا وسط پلک بکشید.

سیاه کردن پلک پایینی

مداد را به پلک پایین بکشید

مداد را با فشار ملایمی بر روی خط مژه بزنید. برای این کار باید بخشی از آن را در گوشه داخلی چشم و بخشی در زیر خط مژه بکشید. سپس با یک گوش پاک کن به زیر چشم بکشید. خطی که با مداد کشیده‌اید را با گوش پاک کن محو کنید. همچنین می‌توانید این کار را با سایه و ریمل تکمیل کنید.

نکات مهم در زمان استفاده از مداد چشم

در زیر به نکاتی اشاره کرده‌ایم که در زمان استفاده از خط چشم با مداد بهتر است آنها را رعایت کنید تا کانتور چشم زیباتری داشته باشید:

ابتدا چند خط صاف بکشید

اگر نمی‌توانید یک خط صاف بکشید بهتر است از چند خط کوتاه مانند خط فاصله استفاده کنید. برای این کار می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. پوست گوشه خارجی چشم را بکشید.
  2. برای خط چشم با مداد چند خط کوتاه روی خط پلک بکشید. از گوشه داخلی این کار را شروع کنید و تا سمت گوشه چشم ادامه دهید.
  3. در وسط راه مداد را به گونه‌ای زاویه دهید تا در نیمه انتهایی چشم، خط ضخیم‌تر شود.
  4. سپس تمامی این نقاط را به یکدیگر وصل کنید.
مطلب مرتبط >>>>  آمبره مو چیست ؟

استفاده از خط چشم محو زیر خط مژه

برای اینکه آرایش چشم جذاب‌تری داشته باشید از این تکنیک استفاده کنید. این تکنیک برای خانم‌هایی که فرصت آرایش ندارند بسیار مناسب است. بریا این کار طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا خط چشم با مداد روی پلک پایینی بکشید.
  • سپس با نوک انگشت یا گوش پاک کن یا براش،خط را محو کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که هیچ خطی مشخص نباشد و فقط یک سایه تیره زیر پلک باشد.

اگر می‌خواهید آرایش چشم مشخص‌تری داشته باشید از خط چشم مایع استفاده کنید و یک خط نازک بر روی آن بکشید.

خط چشم با مداد در قسمت داخلی خط مژه

تیرگی بن مژه یا همان واترلاین  باعث جذابیت بیشتر چشم می‌شود. بخصوص برای آرایش شب این تکنیک بسیار زیبا است اما ماندگاری کمی دارد. ولی به هیچ عنوان نگران نباشید در زیر به راه‌هایی برای ماندگاری بیشتر آن اشاره کرده‌ایم:

  • از مداد ضدآب استفاده کنید.
  • تا حد امکان سعی کنید مداد چشم تیز باشد. این کار هم کنترل و تسلط شما را بیشتر می‌کند و هم اینکه باعث می‌شود تا آلودگی‌های روی مداد از بین بروند.
  • پلک بالایی را با انگشت نگهدارید و خط مژه را از گوشه داخلی چشم به طرف بیرون مداد بکشید.
  • همین کار را برای مژه پایین هم تکرار کنید.

برای آرایش چشم ریز مداد بژ برای لبه داخلی چشم استفاده کنید. چراکه رنگ تیره باعث کوچکی بیشتر چشم‌ها می‌شود.

رفع خطاها و ایرادات با گوش پاک کن

حتی اگر فردی حرفه‌ای باشید ممکن است گاهی اوقات در زمان خط چشم با مداد اشتباهاتی را انجام دهید.پاک کردن اشتباهات خط چشم یک مشکل بزرگ است. اما اگر اشتباه کردید از یک گوش پاک کن استفاده کنید. گوش پاک کن را به کمی کرم دور چشم و یا مرطوب کننده آغشته کنید. سپس آن را بر نقاطی که اشتباه کرده‌اید قرار دهید. با این کار پاک کردن آن راحت‌تر می‌شود. همچنین می‌توانید از گوش پاک کن برای محو کردن خطوط استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عمارت زیبایی چَم

درباره ما

توجه به سلیقه مشتری

سالن زیبایی چم، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. یکی از مهمترین فاکتور های مجموعه ما این است که برای تمام توان مالی های متفاوت خدمات ویژه ای ارائه میدهیم. در خصوص کار زیبایی، سلامت موهای شما، بالاترین اولویت را برای ما دارد و ماندگاری کار و کیفیت مجموعه ما، از افتخارات ماست. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x