آرایش صورت گرد و مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت کنید

آنجه در این مقاله می خوانید.

برای آرایش صورت گرد باید بدانید که چه نوع میکاپی متناسب با صورت شماست. برای مثال با نوع سایه و خط چشم می‌توانید صورتتان را لاغر کنید. هر فردی باید با فرم صورت خود آشنا باشد. در این صورت است که می‌تواند هر فرمی که دوست دارد با میکاپ به صورتش بدهد. مدل آرایش صورت گرد باید به گونه‌ای باشد که گردی صورت را محو کند. امروزه بسیاری از خانم‌ها با میکاپ و گریم صورت خودشان را به طور کل تغییر می‌دهند. اگر جزو افرادی هستید که صورت گرد دارید بسیار خوش‌شانس هستید. چراکه هم با آرایش و هم بی‌آرایش زیبا هستید. اما اگر می‌خواهید که چهره متفاوتی داشته باشید باید مدل آرایش صورت گرد و نکاتی را درباره‌ی آن بدانید. آرایش کردن صورت‌های مختلف متفاوت است. برای مثال آرایش صورت لاغر و کشیده با آرایش صورت گرد متفاوت است.

آرایش صورت گرد

نحوه آرایش صورت گرد با متدهای جدید و روز

کانتور صورت علاوه بر زیبایی چهره باید عیب‌ها و نقص‌های صورت را بپوشاند.در زیر به تمامی نکات درباره میکاپ صورت گرد پرداخته شده است.

مدل ابرو برداشتن و آرایش ابرو در میکاپ صورت‌های گرد

مدل آرایش ابرو و برداشتن آنها تاثیر زیادی در گرد بودن یا نبودن صورت دارد. افرادی که دارای صورت گرد هستند باید ابروهای خود به شکل زاویه‌دار یا منحنی رو به بالا بردارند. در این صورت فرم صورت به شکل کشیده‌تری به بنظر می‌رسد. بعد از برداشتن و مرتب‌کردن ابروها نوبت به مراحل اولیه به ترتیب زیر می‌رسد.

برای آرایش ابروها قلمو را از وسط بینی به سمت گوشه داخلی چشم بچرخانید. با این کار نوک ابرو را متوجه می‌شوید. سپس برای قوس ابرو از بینی تا وسط چشم را در نظر بگیرید. همچنین برای انتهای ابرو از وسط بینیبه گوشه خارجی چشم را در نظر بگیرید. سپس یک خط فررضی از وسط قوس ابروها عبور دهیدو این کار را برای نوک و انتهای ابرو هم انجام دهید.

مطلب مرتبط >>>>  آمبره مو چیست ؟

انتخاب رنگ مواد آرایشی در میکاپ صورت گرد

رنگ مواد آرایشی در آرایش صورت لاغر و کشیده با رنگ مورد استفاده در آرایش صورت گرد متفاوت است. مرحله اول برای انجام دادن میکاپ انتخاب کردن رنگ کرم پودر، سایه و رژگونه است. برای صورت گرد باید از رنگ کرم‌پودر هلویی استفاده شود. چراکه گردی صورت را کمتر می‌کند. برای سایه از رنگ تیره استفاده کنید. همچنین برای رنگ رژ لب از رنگ‌های شاد و گرم و پررنگ استفاده کنید.

آماده سازی پوست برای آرایش صورت گرد

برای میکاپ چهره گرد بعد از این دو مرحله بهتر است که پوست خود را پاکسازی کنید. سپس بخور دهید و از ماسک‌های صورت استفاده کنید. سپس از ضد آفتاب با کیفیت و مناسب پوست استفاده کنید. بعد از این مراحل کرم پودری هلویی استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید صورتتان را گریم کنید باید از ۲ تا ۳ رنگ کرم پودر برای کانتور صورت بهره ببرید. برای نواحی که میخواهید باریک‌تر بنظر برسد باید کانتور تیره بزنید. همچنین برای برجسته کردن نواحی باید کرم رنگ روشن استفاده کنید. اما برای صورت گرد از رنگ کرم پودر خیلی روشن استفاده نکنید. برای آماده سازی پوست و زیر چشمها حتما از کانسیلر استفاده کنید.

خط چشم و سایه برای آرایش صورت‌های گرد

برای آرایش صورت گرد و چشم‌های نه چندان درشت از خط چشم شکسته و رو به بالا استفاده کنید. (در صورتی که چشم‌ها بسیار درشت است بهتر از خط چشم استفاده نکنید یا از خط چشم نازک استفاده کنید.) سپس ریمل را به مژه‌های بالا و پایین بزنید. سپس برای سایه زدن از رنگ‌های تیره مثل دودی و خاکستری استفاده کنید. مدل سایه چشم باید به شکل هشتی در پشت پلک‌ها باشد. اما اگر می‌خواهید از رنگ‌های روشن برای سایه استفاده کنید. بهتر است در زیر سازی سایه چشم از رنگ‌های تیره به پشت پلک بزنید. سپس روی سایه‌ها را با سایه‌های براق و روشن بپوشانید تا روشن دیده شود. در سالن زیبایی چم از تکنیک استفاده می‌شود.

مطلب مرتبط >>>>  رنگ موی زیتونی عسلی

رژگونه مناسب آرایش صورت گرد

بعد از میکاپ و کانتور چشم‌ نوبت به رژگونه می‌رسد. در آرایش صورت گرد و زدن رژگونه لپ‌ها را با مکش به داخل ببرید. سپس با براشی نرم و پهن، رژگونه را از روی برآمدگی گونه‌ها به سمت بالا و تا نزدیکی چشم‌ها به صورت دورانی بزنید.

رژلب

برای رنگ رژ لب در میکاپ عروس برای صورت گرد از رنگ‌های شاد و گرم و پررنگ استفاده کنید.

مدل مو

موها در آرایش صورت گرد باید به گونه‌ای بسته شوند تا صورت را بیضی‌تر نشان دهد. پس برای این کار بغل موها را بکشید تا صورت لاغرتر به نظر برسد. برای صورت‌های گرد بهترین اندازه مو تا زیر چانه است. برای کشیده نشان دادن صورت موهایتان را صاف و لخت کنید.

آرایش بینی در صورت‌های گرد

برای کوچکتر بنظر رسیدن بینی با پودر تیره‌تر از پوستتان ۲ طرف بینی را تا ۱ سانتی متر قبل از سوراخ‌هایش تیره کنید. سپس روی تیغه بینی از رنگ روشن استفاده کنید. برای بینی بلند بخش پایینی بینی یعنی بین دو سورراخ را تیره کنید.برای کانتور بینی باید با فرم بینی خود آشنا باشید.

هایلایت صورت در صورت‌های گرد

برای آرایش صورت گرد باید پشانی، گونه‌ها، بینی و زیر چشم‌ها را هایلایت کنید. در میکاپ چهره گرد هایلایت را بیشتر برا ی مرکز صورت استفاده می‌کنند. هایلایت‌ها دارای انواع مایعی،کرم و پودری دارند.

نکات مهم و ترفندهای آرایش صورت گرد

استفاده از کرم‌پودر با پایه صورتی گردی صورت را کم می‌کند. اگر چشم‌های ریز ولی صورتی گرد دارید از خط چشم‌های دنباله‌دار استفاده کنید. اما در صورتی که چشم‌ها درشت است از خط چشم نازک استفاده کنید یا اینکه اصلا استفاده نکنید.برای چشمه‌های درشت استفاده تنها از ریمل هم کافی است. برای رژگونه از استخوان گونه به سمت بالا و تا نزدیکی چشم بکشید. در صورتی که پیشانی بلندی دارید موهایتان را یکطرفه شانه کنید. اما اگر پیشانی کوتاهی دارید موهایتان را در بالا جمع کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عمارت زیبایی چَم

درباره ما

توجه به سلیقه مشتری

سالن زیبایی چم، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. یکی از مهمترین فاکتور های مجموعه ما این است که برای تمام توان مالی های متفاوت خدمات ویژه ای ارائه میدهیم. در خصوص کار زیبایی، سلامت موهای شما، بالاترین اولویت را برای ما دارد و ماندگاری کار و کیفیت مجموعه ما، از افتخارات ماست. منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x